کراس اوور VGV U75 plus به ایران رسید

خبرها حاکی از ورود نمونه های اولیه کراس اوور VGV U75 plus توسط صنایع خودروسازی ایلیا به کشور است. این درحالی‌ست که پیش تر، پارس خودرو نیز با این خودروساز چینی برای ورود محصولاتش وارد مذاکره شده بود.درحالی که، پارس خودرو برنامه عرضه محصولات VGV را در کشور دنبال می کرد، خبرها حاکی از آن است که نمونه های اولیه این خودرو اکنون توسط صنایع خودروسازی ایلیا به تهران رسیده است و به زودی، رونمایی آن نیز صورت خواهد گرفت. آن طور که به نظر می رسد، مدیران قبلی پارس خودرو برنامه مونتاژ این خودروها را داشتند و اکنون باید دید که صنایع خودروسازی ایلیا چه فکری در سر دارد؛ تولید یا مونتاژ؟

نشان VGV که در زمینه تولید خودروهای سواری فعالیت دارد به عنوان یکی از شاخه های سینوتراک به حساب می آید (این نشان را با کِشنده هوو در ایران می شناسیم که ابتدا توسط ایران خودرو دیزل و بعد توسط ماموت خودرو در ایران عرضه شد) و می خواهد با کراس اوورهای خود در بازار ایران حضور داشته باشد. در حال حاضر، وی جی وی، کراس اوورهای U70 U75 و U75 پلاس را مونتاژ می کند و با داشتن سه محصول سواری، تا امروز موفق نشده است سهم بازار قابل قبولی را در چین به دست بیارود. در محصولات VGV از پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۶ اسب بخار و دو لیتری توربو ۲۲۴ اسب بخار استفاده می شود. این خودروساز چینی سعی کرده است با ارائه امکانات نسبتاً لوکس، نظر مشتریان بازارهای در حال توسعه را به دست بیاورد. قیمت کراس اوورهای وی جی وی براساس امکانات و قوای محرکه در محدوده ۷۷ هزار یوان تا ۱۵۲ هزار یوان تعیین شده است. این خودروساز چینی یک پیکاپ را هم با نام VX7 به بازار معرفی کرده که در زمینه عرضه این محصول هم چندان موفق نبوده است.

در واقع، وی جی وی U75 پلاس نسخه اسپرت تر و قوی تر از U70 است که به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر را داراست. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد. وزن خالص VGV U75 پلاس برابر با ۱۶۸۰ کیلوگرم بوده و نهایت سرعت آن هم ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این اعداد نشان می دهد که اگرچه نشان ناشناخته VGV توسط صنایع خودروسازی ایلیا انتخاب شده، اما این خودرو در بحث مشخصات فنی حرف های خوبی برای گفتن دارد.

این خودرو در چین دارای دو تیپ لاکچری و پریمیوم است. هر دو نسخه به لحاظ مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت آن ها در بخش آپشنال است. از جمله امکانات مشترک این دو تیپ می توان به مواردی همچون فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، ال ای دی هد لایت، دی لایت، سانروف پانورامیک، روف رک، تریم چرمی، فرمان چرمی، صندلی راننده برقی ۶ حالته، مانیتور و کلاستر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پایش باد تایرها، حالات رانندگی اکو و اسپرت و نرمال و برفی، سیستم کنترل کشش و پایداری، ۶ ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سیستم ضد واژگونی خودرو اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی