نیسان Z نیسمو ؛ جذاب تر از تویوتا GR86

Nissan Z Nismo; More attractive than Toyota GR86

نیسان Z نیسمو با بیست اسب بخار افزایش قدرت به همراه تغییرات آیرودینامیکی به بازار می آید.

به تازگی، کمپانی نیسان رسماً Z نیسمو را با عملکرد بهتر فنی و ظاهر چشم‌گیرتر معرفی کرده است. خودرویی که رقیب مستقیم تویوتا GR86 و سوپرا خواهد بود و از جذابیت بالایی بهره می برد.

مشخصات فنی نیسان Z نیسمو

منبع اصلی تأمین قدرت نیسان Z نیسمو هنوز هم یک پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوشارژر V6 است، اما مهندسان نیسان با بهینه سازی سیستم خنک کننده و برخی دیگر از اجزای پیشرانه، ۲۰ اسب بخار قدرت بیش تر و ۴۶ نیوتن متر گشتاور بیش تر را از دل این پیشرانه استخراج کرده اند. به این ترتیب، خروجی به ۴۲۰ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر افزایش یافته است و حداکثر گشتاور از دور ۲۰۰۰ در دسترس راننده خواهد بود.

نیروی تولیدی توسط پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته با ضرایب مخصوص Nismo به چرخ های عقب منتقل می شود و دیگر خبری از گیربکس ۶ سرعته دستی نیست. سیستم لانچ کنترل هم به خودرو اضافه شده و نیسان حالت رانندگی جدیدی به نام اسپرت پلاس را هم برای کوپه خود در نظر گرفته که برای پیست طراحی شده است. ارتقای سیستم تعلیق و ترمز نیز در Z نیسمو صورت گرفته و دمپرهای متفاوت و در عین حال، کمک فنرهای سفت تری برای این خودرو انتخاب شده است. همچنین شاسی برای کنترل بهتر سختی‌های مسیرهای مسابقه تقویت شده است.

نمای ظاهری و داخلی

در نمای جلوی این خودرو، بازطراحی سپر و جلوپنجره‌ را شاهد هستیم و حالا نمای بهتری پیدا کرده است. نیسان این مجموعه جدید سپر و اسپلیتر را Grand Nose یا G-Nose می نامد. این سپر، که بیش تر به جلو کشیده شده و در طرفین آن کاناردهایی به چشم می‌ آید، از مدل فایرلیدی ۲۴۰ZG الهام گرفته است.

در دو سوی خودرو، رکاب‌های جدیدی طراحی شده است و در نمای عقب شاهد نصب یک اسپویلر سه‌ تکه هستیم که بزرگ تر از قبل شده و تا روی گلگیرها امتداد یافته است. همچنین طراحان نیسان سپر عقب را برای کاهش درگ با الهام از GT-R بازطراحی کرده‌اند. این تغییرات علاوه بر افزایش داون‌ فورس، باعث کاهش درگ و همین‌طور نیروی رو به بالا می‌شوند. رینگ های خودرو ۱۹ اینچی است و لاستیک ها از برند دانلوپ SP Sport Maxx GT600 هستند.

این لاستیک ها مشابه لاستیک های استفاده شده در GT-R هستند، با این تفاوت که اندازه آن ها اندکی فرق کرده است.تغییرات داخلی نیسان Z نیسمو نیز شامل به کارگیری کلید و قطعات دکوراتیو و تریم قرمزرنگ برای استارت و مودهای رانندگی و همچنین پوشش صندلی ها، گرافیک جدید کلاستر دیجیتالی و غربیلک فرمان جدید چرمی می‌شود. صندلی های ریکارو نیز قطعاً نظر هر راننده و سرنشینی را به خود جلب خواهند کرد.

قیمت و زمان عرضه

نیسان Z نیسمو از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد شد اما کمپانی نیسان هنوز حرفی از قیمت این مدل به میان نیاورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی