مقایسه غربیلک فرمان استاندارد و تقلبی

فابریک پارت -مقایسه غربیلک فرمان استاندارد و تقلبی

  شاید خیلی زود دیر شود این مثال برای زمان های زیادی قابل استفاده است.اما در اینجا اشاره آن به یکسری از قطعات خودرو می باشد که با نداشتن کیفیت واستاندارد مطلوب میتواند با جان سرنشینان یک خودرو بازی کند که شاید با خرید نادرست خیلی زود دیر شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، اکثر ما در زمان خرید کالاهای مورد نیاز خود دقت قابل توجهی در چگونگی تولید آن کالا انجام نمی دهیم. قطعا در خیلی از کالاها شاید این کم توجهی عواقب خاصی برای خریداران در پی نداشته باشد اما در بعضی از کالاها بویژه قطعات یدکی خودرو و بخصوص قطعات ایمنی خودرو، رعایت استانداردهای ایمنی در تولید بسیار حایز اهمیت بوده و عدم توجه به آن می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

بدون شک وقتی برای خرید یا تعویض قطعات یدکی خودرو خود مراجعه می کنید با سردرگمی عجیبی مواجه می شوید  و شاید با واژه فابریک ، اصلی، شرکتی  هم برخورد داشته اید طبیعی است به دلیل عدم آگاهی و اطلاع در انتخاب دچار تردید خواهید شد بخصوص اگر فکر کنید قطعه ای که می خواهید خرید و یا انتخاب کنید خیلی مهم نیست. به همین دلیل خیلی از خبرگان این حوزه پیشنهاد می کنند که از قطعات یدکی استفاده کنید که در خطوط تولید خودروساز مورد مصرف قرار می گیرند چرا که از استاندارد و اطمینان بیشتری برخوردار هستند.
برای روشن شدن این موضوع بهتر است تفاوت  یکی از مهمترین قطعات ایمنی خودرو یعنی مقایسه غربیلک فرمان را با قطعات تقلبی و غیر استاندارد مشخص کنیم.قطعه زیر یک غربیلک فرمان استاندارد مورد مصرف در خودروهای پارس، 405 و سمند(با آرم اسب) SLX می باشد

درنوع استاندارد / شرکتی آن قاب فرمان آن بصورت اینتگرال و با استفاده از مواد تشکیل دهنده فوم تولید شده و دارای زیبایی و نرمی سطح تماس با دست می باشد این بخش از غربیلک فرمان دارای تست های استاندارد سایش ، استحکام رنگ در برابراستحکاک و تست چسبندگی فوم به فریم می باشد و درآزمایشگاههای معتبر و مجهز انجام می گردد. درنوع غیرفابریک درپوش غربیلک فرمان پلاستیکی است و مواداولیه فوم مصرفی حذف شده است .

بدیهی است برای حصول نتایج مثبت تست های فوق، از مواد درجه 1 توصیه شده توسط خودرو ساز استفاده می شود که در مقایسه با محصول غیرفابریک تمایز کاملاً مشخصی دارد.
و اما آنچه که بیش از همه در غربیلک های فرمان دارای اهمیت می باشد فریم فلزی است که در زیر لایه زیرین فوم قرارداشته و از نظر ایمنی استاندارد بسیار بالایی دارد . در غربیلک فرمان فابریک که برای خط تولیدخودروساز تعبیه می شود فریم فلزی از مرغوبترین مواد اولیه شامل لوله ، ورق و آلومینیوم با گرید خاص ایمنی، تحت تست کوانتومتری قرارگرفته تا از نظر جنس استاندارد مورد آزمون قرارگیرد پس از این مرحله آزمون ایکس ری برای شناسایی هرگونه ترک و شکست و … درمواداولیه صورت می پذیرد .
بعد از حصول اطمینان از مواداولیه، مرحله ساخت فریم فلزی آغاز می شود که در آن برای بالابردن ضریب ایمنی قطعه از فرآیند دای کاست آلومینیوم برای اتصال هزارخاری غربیلک به بدنه اصلی استفاده می شود که بتواند بالاترین ضریب ایمنی را در قطعه تضمین نماید .

برای حصول اطمینان از مقایسه غربیلک فرمان تست های ذیل روی غربیلک های فرمان انجام می شود :
1- تست های دوام 2- تست های خمش و پیچش استاتیک و 3- تست جازنی روی شفت هزارخاری
بعد از کسب نتایج مطلوب از تست های تعریف شده استاندارد ، فریم فلزی غربیلک فرمان استاندارد به شکل ذیل آماده می گردد.

حالا که با یک غربیلک فرمان استاندارد و تست های مختلفی که برای تولید آن بکارگرفته می شود آشنا شدید نظر شمارو به دیدن تصویر فریم غربیلک فرمان غیرفابریک که مدتی است وارد بازار شده است جلب می نماییم

همانطوریکه ملاحظه می کنید درنوع غیرفابریک بدون توجه به تست های مهم ایمنی خودرو، فقط کپی از ظاهر قطعه مد نظر بوده و تمام آلومینیوم مصرفی که برای بالابردن ضریب ایمنی راننده در تصادفات بکارگرفته می شود را حذف شده و در تمام اتصالات از جوش استفاده نموده است وازهمه فاجعه بارتر اینکه برروی این غربیلک فرمان کلمه ایربگ حک شده درصورتی که غربیلک مذکور فاقد ایربگ می باشد و این هم گواهی دیگر برای زیرپا گذاشتن استانداردهای ایمنی توسط برخی از سودجویان می باشد.
لازم به ذکر است در حوادث رانندگی چنانچه خودرو دچار حادثه شود و باعث فشار به غربیلک فرمان گردد این قطعه چنانچه غیر استاندارد و متفرقه تولید شده باشد مشابه یک شی تیز و کشنده سینه راننده را تهدید خواهد کرد لذا با توجه به موارد فوق همواره پیشنهاد می گردد خرید قطعات یدکی به ظاهر ارزان تر بخصوص در قطعات ایمنی خودرو می تواند چه فاجعه ای به همراه داشته باشد لذا توصیه می شود از مراکز معتبر کالای خودرا خرید نمایید. خواهش ما از توزیع کنندگان کالاهای غیرفابریک این است که در قطعات ایمنی که با جان مردم در ارتباط است از دقت نظر بیشتری استفاده نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی