معرفی فولکس واگن پاسات استیشن 2024

معرفی فولکس واگن پاسات استیشن 2024

پس از قطع تولید فولکس واگن پاسات در ایالات متحده آمریکا پس از سال ۲۰۲۲، فولکس‌واگن در اروپا به تولید نسل نهم از این مدل پرداخته است. پاسات جدید به صورت استیشن واگن عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد که نسخه سدان از خط تولید حذف شده است. با این تغییرات، پاسات مدل ۲۰۲۴ تفاوت‌های قابل توجهی با رقبای خود مانند تویوتا کمری و سایر سدان‌های خانوادگی خواهد داشت.فولکس واگن توانست رکورد فروش با خودرو پاسات را در قاره اروپا به ثبت برساند، به نحوی که، بعد از گلف و قبل از بیتل پرفروش ترین خودرو این قاره از برند فولکس واگن بود. از زمان شروع تولید این خودرو در سال ۱۹۷۳، فولکس‌واگن بیش از ۳۰ میلیون خودرو را به فروش رسانده است. مدل جدید B9 صرفاً به صورت استیشن واگن عرضه می‌شود، زیرا به نظر می رسد پاسات سدان از خط تولید فولکس واگن حذف شده باشد.رقابت با سدان‌های ژاپنی برای خودروسازان اروپایی و آمریکایی یک چالش مهم محسوب می‌شود. اگرچه در سال‌های اخیر، نیاز بازار جهانی به خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند رو به افزایش است، اما هنوز تقاضای قابل توجهی برای سدان‌ها وجود دارد. فروش قوی تویوتا کمری و هوندا آکورد، مدیران فولکس واگن را وادار کرده است تا طراحی پاسات را تغییر دهند. همچنین، مردم اروپا و آمریکا به استیشن‌واگن‌ها علاقه زیادی دارند.در کل، قابلیت های پاسات استیشن با قابلیت های فولکس واگن تیگوان و گلف Mk8 جدید به اشتراک گذاشته شده است، Passat Variant مدل ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی بزرگ تر از پاسات سدان نسل قبلی است. طول آن در حال حاضر ۱۹۳.۵ اینچ (۴.۵ متر) است، به این ترتیب، طول آن نسبت به قبل ۵.۷ اینچ (۱۴۴ میلی‌متر) بیش تر شده، عرض آن نیز ۰.۸ اینچ (۲.۳ سانتی متر) افزایش یافته است، در حالی که، ارتفاع آن تقریباً بدون تغییر با ارتفاع ۵۹.۲ اینچ (۱۵۰.۳۷ سانتی متر) است. اما نسبت به قبل، بزرگ‌ترین تغییر در طول محور چرخ‌ها رخ داده است.

طراحی فولکس واگن پاسات ۲۰۲۴

اگرچه طراحی آن به طور کامل نوآورانه نیست، اما نیز فولکس واگن سعی کرده است خلاقیت های خود را طراحی این مدل به کار ببرد، زیرا در آن تغییرات قابل توجهی اتفاق افتاده است. فولکس‌واگن مدل پاسات جدید را با طراحی مدل‌های برقی (ID) خود هماهنگ کرده است. اخیراً تصاویری از مدل برقی فولکس واگن با پسوند ID.7 واریانت دیده شده که شباهت میان طراحی این دو مدل بسیار زیاد است. نمای بیرونی پاسات ۲۰۲۴ بسته به نوع تریم ( Passat، Business، Elegance و R-Line) متفاوت خواهد بود. همچنین چرخ‌های ۱۹ اینچ و چراغ‌های ماتریکس LED مخصوص مدل‌های سفارشی خواهد بود.در بخش کابین داخلی، خودرو فولکس واگن پاسات ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی و سدان خود بسیار طراحی متفاوتی دارد، زیرا فولکس واگن تمام کلیدهای فیزیکی را حذف کرده است. کاربران برای دسترسی به امکانات مختلف خودرو می بایست از طریق صفحه نمایش لمسی کنترل های لازم را انجام دهند. حتا در مدل پایه پاسات استیشن، این صفحه نمایش بزرگی به اندازه ۱۲.۹ اینچ دارد. مشتریان می توانند با پرداخت هزینه اضافی، از صفحه نمایش ۱۵ اینچی در خودرو خود بهره ببرند.

با جابه‌جایی دسته دنده از کنسول میانی بر روی فرمان، طراحان فولکس واگن توانستند فضای بین صندلی‌ها را برای افزایش ظرفیت بار مورد استفاده قرار دهند، همانند مدل ID.7 علاوه بر این، مشتریان می توانند در نسخه سفارشی  به منظور راحتی بیش تر در صندلی های جلو، امکاناتی نظیر گرمایش، تهویه و ماساژ و تنظیم برقی ۱۴ حالته را سفارش دهند.

افزایش اندازه در ابعاد خودرو که قبلاً اشاره کردیم، نه تنها فضای پا را افزایش داده است، بلکه ظرفیت محفظه بار نیز ۶۹۰ لیتر شده است. همچنین اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، امکان حمل بار تا ۱۹۲۰ لیتر فراهم خواهد شد.

مشخصات فنی پاسات استیشن ۲۰۲۴

ارزان ترین نمونه و نسخه پایه پاسات استیشن برای اولین بار در تاریخ پاسات، شامل یک پیشرانه بنزینی هیبریدی است. این موتور ۱.۵ لیتری eTSI با تکنولوژی غیرفعال‌سازی سیلندر است، که توانایی استفاده از موتور برقی در سرعت های پایین را به منظور کاهش مصرف سوخت و آلودگی فراهم می کند، توان این پیشرانه ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) است. در نسخه بعدی پاسات، یک موتور بزرگ تر ۲.۰ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) وجود دارد که این نسخه دیفرانسیل جلو است و تنها چرخ های جلو محرک هستند، اما در نسخه فول آپشن از یک پیشرانه با قدرت ۲۶۱ اسب بخار (۱۹۵ کیلووات) استفاده شده، که این مدل با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می شود.

همچنین برند آلمانی فولکس واگن تصمیم گرفته است پاسات را در نسخه دیزلی هم عرضه کند، فولکس‌واگن پاسات دیزلی را با موتور ۲.۰ لیتری TDI در سه نسخه با توان های مختلف موتوری در اختیار شما قرار می دهد: ۱۲۱ اسب بخار (۹۰ کیلووات) و ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) به عنوان مدل‌های دوچرخ محرک و ۱۹۰ اسب بخار (۱۴۲ کیلووات) با سیستم چهار چرخ محرک. تمام نسخه‌های بنزینی و دیزلی پاسات جدید با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته، قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

در نسل جدید پاسات، فولکس‌واگن از شارژ سریع DC با توان ۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند تا باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد در حدود ۲۵ دقیقه شارژ کند. با باتری شارژ شده و مخزن سوخت پر (۱۱.۹ گالن یا ۴۵ لیتر)، می‌توانید حدوداً ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کنید که این میزان برای یک خودرو شهری بسیار قابل قبول است.

مدل ۲۰۲۴ پاسات فوولکس‌واگن، قرار است در چند روز آینده در نمایشگاه IAA مونیخ به نمایش عمومی گذاشته شود، که طبق انتظارات فولکس واگن، احتمالاً تمام نسخه های آن به فروش خواهد رسید. همچنین این خودرو دیگر در کشور آلمان ساخته نخواهد شد و تولید آن به براتیسلاوا، کشور اسلواکی منتقل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی