معاون وزیر صمت: فعلا قیمت خودرو را تغییر نمی دهیم

 معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تغییر در قیمت خودرو نیاز به بررسی زیادی دارد اشاره کرد که امکان دارد تصمیم گیری در مورد این موضوع تا فصل تابستان نیز به طول بیانجامد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر مصوبه قبلی تغییر 6 ماهه قیمت خودرو اعلام کرد که وزارت صمت هنوز تصمیمی در مورد افزایش قیمت کارخانه ای نگرفته و فعلا زمان مناسبی برای تغییر قیمت نیست. 

منوچهر منطقی گفت: درصورتی که هزینه‌های خودروسازی کاهش پیدا نکند، قیمت خودرو کارخانه هم تغییری به دنبال نخواهد داشت. می توان گفت که مدیریت قیمت خودرو در دو بخش خودروسازان و وزارت صمت انجام می شود. 

معاون وزارت صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ها در بازار آزاد خودرو بسیار بالا است، با امیدواری در خصوص واردات خودرو و به تعادل رسیدن وضعیت عرضه و تقاضا سخن گفت. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که در صورتی که پیش بینی ها در مورد رابطه علت و معلولی واردات خودرو و تاثیر آن بر کاهش قیمت خودروهای داخلی به درستی محقق شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می یابد و که می توان نکته مثبتی برای افزایش رضایت متقاضیان خرید کالا باشد. 

سال گذشته بود که وزیر صمت از انتقال قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سخن گفت، مجموعه ای از تصمیم ها که گفته شد بر اساس مصوبه سران سه قوا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی