مجوز همکاری فولکس واگن برای تکنولوژی رانندگی خودکار

کمپانی فولکس واگن و بوش در نظر دارند تا  به طور مشترک،  توسعه فناوری رانندگی خودکار را آغاز کنند. 

دفتر کارتل فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که فولکس واگن و بوش ممکن است به طور مشترک توسعه فناوری رانندگی خودکار ( خودروهای خودران) را آغاز کنند و افزود که به نظارت بر همکاری این شرکت ها ادامه خواهد داد.

مدیر دفتر آندریاس موندت در بیانیه ای گفت: «وظیفه دفتر کارتل فدرال حفظ رقابت در سطح تحقیق و توسعه است، زیرا اینجاست که پایه های محصولات و بازارهای آینده گذاشته می شود.» 

همکاری فولکس‌واگن و بوش تحت قوانین تحقیق و توسعه اروپا قرار دارد که به گفته دفتر آن را از ممنوعیت کارتل مستثنی می‌کند. این دفتر افزود که چندین شرکت خودروسازی و فناوری اطلاعات دیگر نیز در حال حاضر روی فناوری مشابه کار می کنند.

خبرگزاری آلمانی هندلزبلات پیشتر به نقل از منابع شرکت فولکس واگن گزارش داده است که واحد نرم افزاری این شرکت، کاریاد (Cariad) و تامین کننده قطعات خودروی بوش در حال نزدیک شدن به توافقی برای همکاری در زمینه توسعه نرم افزار خودرو هستند. توافقی که در آن فولکس واگن قصد دارد یک مبلغ چند صد میلیون یورویی را سرمایه گذاری کند.

فولکس واگن که تمام فعالیت های نرم افزاری خود را در شرکتی به نام کاریاد تجمیع کرده است، امیدوار است بتواند تسلا و آلفابت (شرکت مادر گوگل) را در زمینه ای که تجربه چندانی در آن ندارد، به چالش بکشد. این شرکت با همکاری بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو یعنی بوش در یک نرم‌افزار رانندگی خودکار برای استفاده در خودروهای فولکس واگن توسعه خواهند داد.

با استفاده از داده‌های ناوگان فولکس‌واگن، این دو شرکت یک نرم‌افزار رانندگی خودکار سطح ۲ را توسعه خواهند داد که امکان رانندگی بدون دست در شهرها، مناطق روستایی و بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند و همچنین یک سیستم سطح ۳ که تمام عملکردهای رانندگی را در بزرگراه بر عهده خواهد داشت. کاریاد در برنامه گذار فولکس واگن به فناوری های جدید نقشی محوری دارد، به طوری که مدیرعامل فولکس واگن، «هربرت دیس» شخصا مسئولیت این واحد را در یک جابجایی سازمانی بره عهده گرفت. به اعتقاد دیس، نرم‌افزار میدان اصلی نبرد آینده در صنعت خودرو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی