فولکس واگن گلف در سالگرد 50 سالگی‌اش به ChatGPT‌ مجهز شد

فولکس واگن گلف را می‌توان پرفروش‌ترین خودرو ساخته شده در قاره اروپا دانست. این خودرو اکنون 50 سالگی خود را جشن می‌گیرد. خودروساز آلمانی نیز برای فولکس واگن گلف در جشن 50 سالگی‌اش، هدایای بسیاری آماده کرده است. از جمله این هدیا می‌توان به بهبود ظاهری، افزایش امکانات چندرسانه‌ای و همچنین بهینه‌سازی موتورها اشاره کرد.فولکس واگن گلف هم‌اکنون در نسل هشتم خود به سر می‌برد. این نسل از سال 2019 وارد بازار شده است. نسل‌های پیشین فولکس واگن گلف محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا بودند، دو جایگاهی که اکنون در اختیار پژو 208 و تسلا مدل Y قرار دارد. بنابراین آلمانی‌ها دست به کار شده‌اند تا اتومبیل خود را به رونق گذشته بازگردانند. در بخش طراحی، شاهد اضافه شدن چند تغییر جدید هستیم. چراغ‌های جلو اکنون کوچکتر شده‌اند. همچنین اگر تیپ‌های گران‌تر این خودرو را خریداری کنید، چراغ‌های اپتیک ماتریکس به شما ارائه خواهد شد که تا 500 متر جلوتر را روشن می‌کنند. همچنین نماد فولکس واگن در بخش جلوپنجره با نور پس زمینه عرضه می‌شود. رنگ‌های بیشتری برای بدنه خودرو قابل انتخاب هستند. در نهایت رینگ‌های 16 اینچی خودرو با رینگ‌های 19 اینچی جایگزین شده‌اند.

درون کابین فولکس واگن گلف 2024، آخرین نسل سیستم چند رسانه ای MIB4 را خواهید دید. این سیستم اکنون به همراه نمایشگر مورب 10.4 اینچی لمسی در حالت استاندارد عرضه می‌شود. نسخه‌های گران‌تر این خودرو، یک تبلت 12.9 اینچی خواهند داشت. قسمت زیر نمایشگر نیز نوارهای لمسی سیستم تهویه و سیستم صوتی قرار گرفته‌اند. همچنین کابین خودرو اکنون به نور پس زمینه مجهز است. علاوه برآن، گلف با دستیار صوتی اختصاصی IDA عرضه خواهد شد که از ربات هوش مصنوعی چت GPT‌ پشتیبانی می‌کند. فولکس واگن اطمینان می دهد که ChatGPT به داده های مربوط به خودرو دسترسی نخواهد داشت و تمام سوالات و پاسخ ها بلافاصله حذف خواهند شد.

موتور توربوشارژر کوچک از خانواده فولکس واگن گلف حذف شده است. نسخه‌های پایه این خودرو با موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر یا تنفس طبیعی به همراه گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شوند. نسخه‌های هیبریدی خفیف به همراه این موتور، پیشرانه 48 ولتی دارند و همچنین به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز هستند. نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن واگن این خودرو با می‌توان با موتور دو لیتری دیزلی تنفس طبیعی یا توربوشارژر سفارش داد. گیربکس‌های این دو نسخه نیز شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک هستند. در نهایت به نسخه پرچمدار یعنی فولکس واگن گلف GTi‌می‌رسیم که به موتور دولیتری با 265 اسب‌بخار قدرت مجهز است. این نسخه تنها با گیربکس دوکلاچه قابل سفارش خواهد بود.

نسخه‌های پلاگین هیبریدی اکنون به جای موتور 1.4 لیتری TSI، از موتور 1.5 لیتری TSI‌ استفاده می‌کنند. این نسخه‌ها در قالب دو تیپ eHybrid با 150 اسب‌بخار و GTE با 177 اسب‌بخار عرضه می‌شوند. باتری جدید با ظرفیت 19.7 کیلووات ساعت نیز قابلیت برد 100 کیلومتری را برای گلف هیبریدی فراهم کرده است.

تاریخ دقیق شروع فروش خانواده فولکس واگن گلف اصلاح شده و همچنین قیمت ها هنوز اعلام نشده است. هم‌اکنون در آلمان، یک فولکس واگن گلف اصلاح نشده اکنون از 29275 یورو قیمت دارد. فولکس واگن اعلام کرده است که نسل هشتم گلف آخرین نسل این خودرو است که از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کند و نسل آتی آن یک خودرو تمام الکتریکی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی