رونمایی از دو محصول جدید MG در اتو اکسپو تهران 1402

ام جی یکی از برندهایی بود که بلافاصله پس از آزادسازی واردات خودرو، زمزمه ورود آن به بازار ایران ایران شنیده می شد. در ابتدا تصور می شد این برند شرکت فردا موتورز که مدتی قبل از ممنوعیت واردات نمایندگی MG را اخذ کرده بود نسبت به واردات این محصول اقدام کند. با این حال، شرکت BM Cars، شاخه خودروهای وارداتی بهمن موتور مدعی واردات ام جی شد و تبلیغات بسیاری نیز برای این برند انجام داد.در نمایشگاه اتومبیل تهران 1402، غرفه بهمن موتور و بی ام کارز مزین به لوگوی MG شده بود و انتظار می رفت این شرکت محصولات ام جی را به نمایشگاه بیاورد. با این حال، فردا موتورز طی اقدامی جالب با رونمایی از دو محصول ام جی، گوی سبقت را از شرکت رقیب خود ربایید!

MG5 و MG GT، دو سدان وارداتی جدید ام جی هستند که توسط فردا موتورز در اتو اکسپو تهران 1402 رونمایی شدند.خودرویی که با نام MG GT رونمایی شد، همان MG5 است که در برخی بازار ها با نام MG GT نیز شناخته می شود، یک سدان کوچک شهری سگمنت C که از یک موتور 1.5 لیتری توربو با 173 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می کند.

اما خودرویی که با نام MG5 توسط فردا موتورز رونمایی شد در واقع همان ROWEI I5 است که در ایران با نام MG5 به بازار عرضه شده. خودرویی کاملا مشابه با MG GT که تنها تفاوت میان آن ها در طراحی ظاهری و کابین است.

البته MG5 معرفی شده توسط فردا موتور از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که 118 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کند.

این اقدام سابقه ای طولانی در ایران دارد، شرکت مدیا موتور، واردکننده سابق ام جی در دهه 90 شمسی نیز تجربه فروش MG6 و ROWEI 550 با نام MG550 را داشت. هم اکنون این سناریو توسط فردا موتورز نیز تکرار شده است.

برند های MG و ROVER دو برند انگلیسی هستند که هر دو در سال 2007 توسط سایک موتور چین خریداری شدند. سایک موتور به تولید محصولات MG ادامه داد و ضمن انحلال برند روور، برند جدیدی با نام رووی به جای آن تاسیس کرد که محصولاتی مشابه با محصولات ام جی تولید می کرد.

نمایشگاه خودرو تهران 1402 از تاریخ 10 الی 15 بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود. علاقمندان می توانند از ساعت 10 الی 17 به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی