در هنگام معامله، کدام رنگ به فروش خودرو لطمه می زند؟

رنگ یک خودرو تأثیر غیرقابل چشم پوشی در طول زمان فروش و کاهش ارزش خودروی شماه هنگام فروش مجدد دارد. به همین دلیل است که مردم رنگ های سفید، سیاه و نقره ای را انتخاب می کنند تا مشتری اول و آخر یک خودرو نباشند.

رنگ خودرو در معاملات خرید و فروش تاثیر زیادی دارد و رنگهای غیر متعارف باعث سخت فروش شدن یک خودرو می شود. در کشور ما برخلاف سایر نقاط دنیا رنگ نقره ای رنگ همه پسندی نیست و پر متقاضی ترین رنگ در ابتدا سفید و سپس رنگ خاکستری یا نوک مدادی می باشد

وبسایت آسیکارز iSeeCars.com با بررسی بیش از 6 میلیون خودروی نو و دست دوم بین سال های 2017 تا 2020،‌ مشخص کرده است که کدام رنگ ها در فروش مجدد کمک می کنند و کدام رنگ ها به ارزش خودرو لطمه وارد می کنند. کارل برائر Karl Brauer از تحلیل گران ارشد ایسکارز می گوید: «وقتی مشتریان مدل و سال ساخت خودرویی را انتخاب کردند، مهمترین موضوعی که روی تصمیم آنها تأثیر می گذارد رنگ خودرو است. چون به هر حال در مقطعی از زندگی به هر دلیل می خواهید خودرو خود را بفروشید،‌ از همان ابتدا در خرید آن به ویژه رنگی که انتخاب می کنید باید دقت داشته باشید.»

رنگ های متداول همان رنگ های سفید، سیاه و نقره ای هستند نه به خاطر این که با سلیقه مردم جور در می آیند بلکه به خاطر آن است که مردم می خواهند هنگام فروش با دردسر کمتری مواجه شوند و ارزش خودروی آنها بهتر حفظ شود. به بیان دیگر مردم سفید و سیاه و نقره ای را به خاطر این انتخاب نمی کنند که این رنگ ها را دوست دارند یا تقاضا برای آنها بالاتر است و شاید برای مردم جالب باشد که رنگ های خاصی وجود دارند که حتی باعث بالاتر رفتن قیمت خودرو هم می شوند.

جدول کاهش ارزش خودرو هنگام فروش بعد از 3 سال به خاطر رنگ:

 

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی