خودروهای ماندگار بازار ایران

مانند همه کشورهای دنیا، در بازار ایران هم خودروهایی وجود دارند که ماندگار هستند و به علت محبوبیت بیش از حدشان هیچ وقت قدیمی نمی شوند. در ادامه می توانید با تعدادی از خودروهای ماندگار بازار ایران آشنا شوید.در همه دنیا و در همه کشورها، برخی خودروها وجود دارند که بیش تر مورد پسند مردم واقع می شوند و به دلیل محبوبیت بسیاری که دارند، هیچ وقت قدیمی نمی شوند و همیشه و هر زمان پرطرف‌دار باقی می مانند. این خودروها یا در گروه کلاسیک ها قرار می گیرند و یا به دلیل نوآوری هایی که در طراحی آن ها صورت گرفته بود، آن چنان حیرت آور بودند که هنوز هم برای خیلی از مردم جذابیت دارند.

۱. مرسدس بنز W211

اتاق W211 را می توان یکی از ماندگارترین اتاق های مرسدس بنز پس از W124 دانست، زیرا با طراحی بسیار دلچسب خود می توانست همه را مجذوب خود کند و هنوز چنین قابلیتی دارد. برخی از تیپ ها و کلاس های این اتاق نسبت به زمان خود بسیار پرآپشن محسوب می شدند و از موتورهایی با توان بسیار بالا هم بهره مند بودند. تمام این ویژگی ها موجب شده است این خودرو تا امروز محبوب بماند و ماندگار شود.

۲. تویوتا کمری

برخلاف نسل پنجم کمری، که ظاهر چندان جذابی نداشت، نسل ششم این خودرو اما به شدت زیبا بود و می توانست بسیاری از ژاپنی دوستان را شیفته خود کند. این خودرو حالا در سال ۲۰۲۳ نیز از نظر خیلی ها جذاب است و با فرم خاص چراغ هایش هنوز می تواند علاقه مندان به خود را حفظ کند. شاید کمری کم آپشن محسوب شود، اما موتور و گیربکس قدرتمند و بی دردسری دارد که میزان خرابی اش هنوز هم بسیار ناچیز است. این خودرو به کم استهلاکی و بی دردسری معروف است و در گروه کم خرج ترین ژاپنی های موجود در ایران تبدیل شده است.

۳. نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما را می توان بهترین و قوی ترین ژاپنی مونتاژشده در ایران دانست که با وجود طراحی قدیمی اش هنوز هم در میان مردم محبوب است و نسخه های سالم آن با قیمت های بالایی معامله می شود. ماکسیما در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شد که هر دو تیپ آن بسیار پر شتاب هستند، اما هنگام حرکت در پیچ ها باید مراقب باشید زیرا ممکن است عقب خودرو از کنترل‌تان خارج شود. از مهم ترین دلایل راحتی ماکسیما صندلی ها و مبلمانی است که برایش در نظر گرفته شده است.

۴. مرسدس بنز W124

به جرئت می توان گفت یکی از بهترین خودروهای دنیا همین بنز W124 است که به دلیل طراحی بسیار ویژه اش توانست فروش فوق العاده ای را در دنیا تجربه کند و حالا نیز در بین بهترین و خوش فروش ترین کلاسیک ها قرار گیرد. شکل و شمایل جلوی این خودرو کمی پهن و برآمده است که به همین دلیل در ایران آن را با بنز کُپل می شناسند.

۵. ب ام و E46

E46 چهارمین نسل از ب ام وهای سری ۳ است که در مقایسه با دیگر سری ۳ها، در ایران بسیار اسطوره ای تر و ماندگارتر شده است. طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با نسل های قبلی جذاب تر است و نسخه ۳۱۸ آن موتوری کم استهلاک دارد. بنابراین ویژگی های بارز E46 آن را به یکی از خواستنی ترین ب ام وهای ایران تبدیل کرده است.

۶. پرادو دودر

پرادو دودر هم جزو اولین شاسی مستقل های تقریباً کوچک و اتوماتیک بازار ایران است که در بدو ورودش با استقبال بی نظیری مواجه شد و هنوز هم در بازار بسیار پرطرف‌دار است. نسخه ۶ سیلندر این خودرو شتاب و قدرت بسیار زیادی دارد، از این رو، کنترلش در پیچ ها را نسبتاً دشوار کرده است. طراحی ظاهری مناسب، کیفیت بالا، استهلاک پایین و قابلیت آفرودی بالا موجب شده است هر دو نسل پرادو دودر جزو فهرست خودروهای ماندگار بازار ایران باشند.

۷. ب ام و E60

 

ب ام و E60 ملقب سرطان خوش خیم از جمله محصولات ب ام و به شمار می رود که سه نسخه از آن با موتورهای مختلف در بازار ایران حضور داشته؛ هم مدل قدیمی، هم مدل فیس لیفت این ب ام و وارد ایران شده است. مدل های واردشده نیز شامل ۵۲۰، ۵۲۵، ۵۳۰ و تعداد محدودی ۵۴۰ و نسخه دو دیفرانسیل (X drive) می شوند. اکثر E60ها اکنون دیگر به مشکل خورده اند و خطا می دهند، اما همچنان مردم آن ها را دوست دارند.

۸. لندکروز اتاق ۱۰۰

برخلاف اتاق ۸۰ که ظاهر آن چنان جذابی نداشت، اتاق ۱۰۰ اما زیبا بود و می توانست ماندگارتر شود. در بحث قوای محرکه، ابتدا برای اتاق ۱۰۰ از موتور ۶ سیلندر خطی استفاده شده بود، که بعدها شاهد نسخه های ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری هم بودیم. مانند بقیه تویوتاها، این خودرو هم بسیار کم استهلاک است و می تواند در شرایط سخت بهتر دوام بیاورد.

۹. مرسدس بنزW140

مرسدس بنز W140، ملقب به اتاق تانک، ترکیبی از قدرت، استحکام، زیبایی، وقار، اصالت، پرستیژ و… است و همه این ویژگی ها باعث شده با وجود این که تعداد کمی از آن در ایران موجود است، اما به شدت شناخته شده باشد. لقب تانک نیز به دلیل استحکام بدنه و همچنین قدرت بالای قوای محرکه، به W140 داده شده و آن را به یکی از خودروهایی تبدیل کرده است که هیچ وقت برای ایرانی ها قدیمی نمی شود.

۱۰. آزرا

موتور ۶ سیلندر، سواری نرم، آپشن و امکانات رفاهی، طراحی ظاهری و رخ دلنشین و بسیاری دیگر از ویژگی های آزرا موجب شده است مورد استقبال ایرانی ها قرار گیرد و هنوز هم بازار خرید و فروش بسیار خوبی داشته باشد. در کنار تمام نکات مثبت ذکرشده، آزرا استهلاک نسبتاً زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است نگهداری از آن برای صاحبش هزینه‌بر باشد، با این وجود، محبوب مانده و در بین خودروهای ماندگار بازار ایران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی