ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه جامع تجارت فعال شد

پس از تصمیم دولت و ابلاغ آیین نامه در خصوص واردات خودرو، روند ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده و «سامانه جامع تجارت» این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده تا سفارش واردات خودرو را در این سامانه ثبت کنند؛ تاکنون این امکان برای واردکنندگان خودرو در این سامانه وجود نداشته است؛ اما از ساعاتی قبل، امکان ثبت سفارش برای خودروهای دارای ارزش حداکثر ۲۰ هزار یورویی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

در روزهای گذشته، امکان ثبت سفارش برای واردات خودرو در کشور به مرحله اجرایی رسیده است و دولت هم گفته که ارز مورد نیاز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تامین شده است؛ موضوعی که همواره برای واردات تمامی کالاها و از جمله خودرو مطرح بوده و از سوی بانک مرکزی با اما و اگرهای فراوانی رو به رو بوده است

در حال حاضر، با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است و دولت نیز اعلام کرده که محدوده قیمتی خودروهای وارداتی تا ۱۰ هزار یورو خواهد بود.

بدین ترتیب، طبق اعلام وزارت وزارت صمت، واردات خودرو در میان خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود و خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن ۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) جزو خودروهایی خواهند بود که قرار است به کشور وارد شود. این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

سامانه جامع تجارت طی ساعات گذشته، امکان ثبت سفارش واردات خودرو را فراهم کرده و امکان ثبت سفارش خودورهای با ارزش فوب حداکثر ۲۰ هزار یورو در سامانه جامع تجارت فعال گردیده است.

طبق آنچه سامانه جامع تجارت اعلام کرده است، به منظور استفاده از تصویب نامه هیات وزیران و ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و ثبت سفارش خودرو، اخذ شناسه کالا و تائیدیه خدمات پس از فروش اجباری است و لذا متقاضیان بایستی ابتدا شناسه کالا خود ورا از طریق سامانه شناسه کالا اخذ کرده و سپس جهت تائید نمایندگی رسمی، به دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر مراجعه نموده و پس از دریافت تائیدیه از آن دفتر جهت تائید سیستمی خدمات پس از فروش به دفتر صنایع خودرو مراجعه نمایند.

همچنین آنگونه که ضوابط جدید واردات خودرو اجازه می دهد، خودروهای وارداتی از محل مصوبه مذکور صرفا در بورس کالا عرضه خواهند شد و امکان ثبت سفارش خودرو از محل مصوبه مذکور صرفا با انتخاب نوع ارز یورو امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی