این 9 خودرو از سال آینده به بازار کشور وارد می شوند

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد که از سال آینده ۹ خودروی جدید داخلی به بازار عرضه خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به اینکه  در سال های گذشته، عدم توجه به دانش‌بنیان شدن صنعت خودروسازی یکی از معضلات اساسی در این زمینه بوده است، اظهار کرد: طراحی و توسعه محصول و پلتفرم های بومی، در صنعت خودروسازی کشور به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی همچنین گفته که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در صنعت خودروی کشور، دستیابی به محصول اقتصادی باکیفیت با سازوکار اجرایی به‌روز است و در حال حاضر، مراحل طراحی و توسعه این پلتفرم توسط دو خودروساز کشور، وارد مرحله اجرا شده است.

توکلی لاهیجانی از طراحی یک محصول اقتصادی در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی خبر داد و گفت که این خودرو با مصرف سوخت زیر پنج لیتر در صد کیلومتر طراحی شده و در این خانواده، یک خودروی برقی ارزان نیز در حال طراحی و تکوین در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی دیگر است.

از این رو، به گفته این مقام مسئول در وزارت صمت، در سال آینده خودروی واریانت، خودروی ری را، خودروی اختصاصی پارس خودرو p90، خودروی آریای اتوماتیک، خودرو TF21، خودروی اطلس، خودروی سهند، وانت آریسان سه منطبق بر استانداردهای شرکت ایران خودرو و وانت اختصاصی گروه سایپا با هدف ارتقای استانداردها به بازار عرضه خواهند شد. 

توکلی لاهیجانی همچنین می گوید در سال 1401 نمونه های متنوعی بر روی پلتفرم اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو شامل نوع برقی و همچنین دو محصول هاچ بک و SUV بر روی پلتفرم sp0 عرضه خواهد شد.

نام خودرو شرح محصول 
واریانتنخستین خودروی اقتصادی سایپا بر پایه پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو
ری راکراس اور پلتفرم اختصاصی ایران خودرو
خودروی اختصاصی پارس خودرو p90 بر پایه پلتفرم به‌روز شده ال90 و قطعات کاملاً بومی
آریای اتوماتیکبر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپا
وانت آریسان 3منطبق بر استانداردها و فیس لیفت‌های محصولات جاری 

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی