این مرد برای امرار معاش، نیسان بو می کند!

از قرار معلوم، بوی ماشین جدید هم دانش مخصوص به خود را دارد و حتی شرکت ها متخصصانی دارند تا مطمئن شوند که پلاستیک و سایر مواد استفاده شده در کابین خودرو رایحه ای مطبوع داشته باشد.

«ریونوسوکه اینو» از شرکت نیسان، یک «کارشناس بو» برای خودروهای این برند است که وظیفه اش بررسی عطر وسایل نقلیه جدید این خودروساز است. مانند هر استادکار دیگری، «اینو سان» کارش را دقیق و کامل انجام می دهد و برای مثال «سیستم های تهویه مطبوع» و «تغییرات بوی خودرو را در طول زمان» بررسی می کند.

به گفته نیسان، «بو از طریق مجاری عصبی بویایی بدن به قسمت هایی از مغز که محل تمرکز بر روی حافظه و احساسات هستند، سفر می کند» و به همین دلیل است که «بوی ماشین می تواند خاطراتی قوی بسازد و تداعی کند».

این شرکت همچنین وسایل نقلیه خود را در معرض نور شدید خورشید، گرما و رطوبت قرار می دهد و سپس افرادی مانند اینو سان را برای استشمام به داخل خودرو می فرستد تا از خوش بو بودن خودرو های خود اطمینان حاصل کند.

اینو در مورد تنظیم حس بویایی خود می‌گوید: «برخی از متخصصان برای تنظیم دوباره بویایی و بازگرداندن آن به حالت اولیه، از بوییدن دانه‌های قهوه استفاده می کنند. اما من، با بوییدن قسمتی از دستم در نزدیکی آرنج، بینی خود را تنظیم مجدد می کنم. این بو برایم آشناست و مرا برای تشخیص بوهای جدید آماده می کند». اینو همچنین می گوید: «یک روز قبل از بررسی بو سعی می کنم غذاهای سیر دار و غذاهای با بوی تند نخورم».

از آنجایی که مشتریان در کشورهای مختلف بوهای متفاوتی را ترجیح می دهند، نیسان تیم هایی را در آمریکای شمالی و اروپا دارد که آزمایش های مشابهی را آنجا انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی