آلفارومئو توناله 2024، کم مصرف تر از گذشته

آلفارومئو توناله ۲۰۲۴ علاوه بر این که مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه های قبلی دارد، می تواند مسافت بیشتری را هم طی کند و همه این ارتقاءها به خاطر ورود به بازار آمریکاست.

آلفارومئو یکی از پیشرو ترین کمپانی های اروپایی در زمینه تولید خودروهای برقی است که اخیراً تصمیم گرفته تا در این زمینه جدی تر عمل کند و در سال های آینده، سبد محصولاتش کاملاً از خودروهای برقی تشکیل شده باشد.

در این راستا حدود ۱ سال و نیم پیش و در سال ۲۰۲۲ بود که آلفا، اولین نسخه از توناله که یک کراس اوور جمع و جور است را معرفی کرد. جدا از طراحی ظاهری جذابی که این خودرو داشت، اولین پلاگین هیبرید آلفا نیز محسوب می شد و به همین دلیل سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد.

حال اما نسخه جدید آلفا رومئو توناله معرفی شد که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه اش آغاز شود و علاوه بر دیگر نقاط دنیا، در آمریکا نیز به فروش برسد.

طراحی ظاهری آلفارومئو توناله ۲۰۲۴

در مورد طراحی ظاهری این خودرو می توان گفت که با سری اولش فرق خاصی نداشته و تقریبا با همان ظاهر و امکانات رفاهی قرار است برای فروش در سال ۲۰۲۴ آماده شود.

مشخصات فنی آلفارومئو توناله ۲۰۲۴

در بخش طراحی ظاهری و امکانات رفاهی تقریباً تغییری به وجود نیامده اما در قسمت مشخصات فنی شاهد برخی تغییرات بودیم که هم مصرف سوخت را کاهش داده و هم میزان حداکثر مسافت طی شده توسط خودرو را بالا برده است. برای آلفارومئو توناله ۲۰۲۴ از همان موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده شده است اما در کنار آن به جای موتور الکتریکی قبلی، یک موتور برقی قوی تر در نظر گرفته شده که می تواند حداکثر توان تولیدی مجموع پیشرانه ها را از ۲۷۲ اسب بخار به ۲۸۵ اسب بخار برساند. حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو هم حدود ۴۷۰ نیوتن متر می باشد که برای یک کراس اوور جمع و جور عدد وحشتناکی است.

آرایش قرار گیری موتورها در مدل ۲۰۲۴ نیز مانند نسخه قبلی به گونه ایست که موتور بنزینی چرخ ها جلو و موتور الکتریکی چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.

زمان شتاب گیری آلفارومئو توناله چند ثانیه است؟

این خودرو می تواند به واسطه گشتاور ماکسیمم ۴۷۰ نیوتن متری و حداکثر توان ۳۸۵ اسب بخاری اش از سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در عرض ۶ ثانیه طی کند.

مصرف سوخت و حداکثر مسافت قابل پیمایش

آلفارومئو توناله ۲۰۲۴ چقدر است ؟

نسخه قبلی این خودرو می توانست ۴۸ کیلومتر را در حالت تمام برقی بپیماید اما با تغییراتی که رخ داده، مدل ۲۰۲۴ توناله می تواند فقط با استفاده از باتری و موتور الکتریکی اش و بدون دخالت موتور احتراقی حدود ۵۳ کیلومتر را طی کند. حداکثر مسافت قابل پیمایش این خودرو با باک و باتری پر، ۵۸۰ کیلومتر می باشد و مصرف سوخت آن نیز بین ۱.۱ تا ۱.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی