آشنایی با گران‌ترین محصول تاریخ بنتلی؛ کوپه جدید مولینر + عکس

ظاهراً بخش سفارشی ساز بنتلی یعنی مولینر در حال کار روی دومین محصول خود پس از بکلار می‌باشد. خود بکلار محصولی بسیار لوکس است که تنها ۱۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط اتوکار، محصول دو درب و جدید مولینر سقف تولید ۲۵ دستگاهی خواهد داشت و از دیگر تفاوت‌های آن نسبت به بکلار می‌توان به استفاده از سقف ثابت و استایل برگرفته از EXP 100 GT مدل ۲۰۱۹ اشاره کرد.

ظاهراً طراحی این خودرو به عنوان پنجره‌ای برای مدل‌های آتی بنتلی بکار خواهد رفت و خودروهای الکتریکی بنتلی در آینده از عناصر طراحی این محصول سفارشی استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود نمای جلوی این خودرو تحت تأثیر طراحی زاویه‌دار، جلوپنجره خاص و چراغ‌های LED نازک قرار خواهد گرفت. مسئول طراحی بدنه این خودروی خاص آندراس مینت خواهد بود که کار طراحی خودروی مفهومی Hunaudieres سال ۱۹۹۹ را نیز انجام داده است. این کانسپت ۲۲ ساله هرگز وارد خط تولید نشد اما نقش مهمی در پیشبرد طراحی بوگاتی ویرون داشت. قوس‌های چرخ بزرگ از جمله ویژگی‌های این کوپه خواهد بود و به این لیست باید چراغ‌های عقب خاص را نیز اضافه کرد.

طبق شنیده‌ها نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو خواهد بود که از مدل کانتیننتال GT اسپید قرض گرفته شده و قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروگاه آهنین باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت می‌شود. کوپه جدید مولینر هم می‌تواند پرفورمنس مشابهی داشته باشد. این کوپه پر زرق و برق بر اساس کانتیننتال GT اسپید شکل گرفته و از ترمزهای کربن سرامیکی ۴۴۰ میلی‌متری، سیستم تعلیق سفت تر و شاسی ارتقا یافته استفاده خواهد کرد. تولید این خودرو می‌تواند به معنی آغاز پایان پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر بنتلی باشد.

اما قیمت این کوپه لوکس چقدر خواهد بود؟ نسخه پایه (اگر بتوان آن را پایه دانست) بهای ۱.۵ میلیون پوندی خواهد داشت و بهای آن تا ۲ میلیون پوند نیز خواهد رسید. به این ترتیب می‌توان کوپه جدید مولینر را گران‌ترین محصول تاریخ بنتلی قلمداد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی