پایان دوره ممنوعیت واردات خودرو در بهار سال نو

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه ممنوعیت واردات خودرو گفت: ممنوعیت واردات خودروها به کشور مربوط به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۹۷ است که تا اواخر خرداد سال 1401 اعتبار دارد و پس از آن مهلت قانونی این مصوبه به پایان می رسد.
وی در مورد آزادسازی واردات خودرو، اظهار کرد: طبق آ«چه توسط مجلس مصوب شده، مقرر شده برای سال آینده تعداد ۵۰.۰۰۰ دستگاه خودرو سواری و ۲۰.۰۰۰ دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز (هیبریدی و برقی) وارد کشور شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ممنوعیت واردات خودرو مربوط به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۹۷ است و مهلت قانونی این مصوبه در اوایل خرداد سال آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر نیز رئیس جمهور تمایل به آزادسازی واردات دارد و معتقد است که بعد از گذشت ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱، واردات خودرو باید آزاد شود.

جدی گفت: همچنین وزیر صمت نیز موافق واردات در سال آینده است و در جلساتی که با خودروسازان داشتیم آنها اعلام کردند که مشکلی با آزادسازی واردات ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد نظر شورای نگهبان، اظهار کرد: با توجه به اینکه یک هماهنگی نسبی بین مسئولان وجود دارد و همچنین تاریخ انقضای ممنوعیت واردات بهار سال آینده است، به نظر نمی‌رسد شورای نگهبان و یا هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، منعی در برابر آزادسازی واردات خودرو قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

منوی اصلی